Здраве [3] |
Извънземен Разум [0] |
РЕВОЛЮЦИЯ И Време за Промяна [2] |
Пробуждане [0] |
Легенди и Митове [0] |
Тайни общества [0] |
Kой как ни трови [1] |
Исторически конспирации [0] |
Български конспирации [0] |
Наука и Технологии [0] |
Земя и Екология [2] |
Духовни учения [0] |
Интернет [0] |
Хумор за Сериозни Хора [0] |
Един по-добър свят е възможен [0] |
Любопитно [5] |
« April 2015 » | ||||||
Su | Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
4:22 AM Kingsman“ и годината на mind control-продукциите | |
kingsmanintro Както става много често, най-хубавите неща са неочакваните. „Kingsman: The Secret Service“ е свежо кино-предложение, което към днешна дата представлява една от най-добрите илюстрации за някои аспекти на фрагментирането и психотрониката, които съм обсъждал в миналото по повод проект Монарх и в поредицата вибрация-натрупване-контрол. Няма да се впускам в големи подробности, защото, както вече съм казвал, темата за контрола над съзнанието е на практика изчерпана за мен в своята техническа част (макар все още да представлява интерес като архетип), но който иска визуална представа за някои неща, които съществуват на практика – може да гледа този филм. В този смисъл, това не е анализ, а статия-потвърждение. Тъй като предполагам, че VC (който от години се е специализирал в този тип тематики), в някакъв момент ще направи подробен разбор на „Kingsman“, в това резюме ще обобщя само някои общи наблюдения.
2014 х programming
Няма да се впускам подробно в номерологията около филма, защото тя е банална и всеки път – една и съща. Искам да подчертая, обаче, че дефакто филмът е от 2014 г. (това че идва по нашите екрани през февруари 2015 г. не променя факта). След като излязох от киното си дадох сметка, че 2014 г. бе изключително наситена година за филми, които разкриват информация около mind control-тематики (а за ТВ-сериалите да не говорим...). За това по всяка вероятност има причина и тя със сигурност не е едноизмерна, за да бъде посочена с лека ръка. Най-очевидния довод за това е масова активация с цели, които само самите програматори познават в дълбочина и би било глупаво да бъдат „отгатвани“. Друга причина за това може да бъде, че човека на колективно ниво е по-подготвен да получи достъп до някои аспекти на реалността, които са факт на тази планета от почти 1 век. През 2014 г. имахме филми като:
Режисьорът на лентата е свежарката Матю Вон, който не обича много светлината на прожекторите, но това не му е попречило да забърше тихомълком Клаудия Шифър. Вон има странно потекло, защото в един период от живота си става ясно, че той е от генетичната линия на де Веър. В началото на живота си, той остава с впечатлението, че баща му е друг, но след собствено разследване открива, че е син на Джордж де Веър Друмонд, английски аристократ, който е внук на крал Джордж VI. Това беше интересно за мен, защото единственият де Веър за който съм чувал, е Николас де Веър – (квази)аристократ и писател, който преди си партнираше в някои редки изследвания с Лорънс Гарднър, докато последния бе все още жив. Де Веър има две книги за кръвните линии на дракона от негова гледна точка. Самият той се гордее с тъмното си потекло, като всеки истински Тъмен и в книгите му има доста рядка, вътрешна информация. Както и със самото творчество на Гарднър обаче, и тук става въпрос за много умишлена дезинформация по поръчка на някоя фракция (особено що се отнася до феически и елфически кръвни линии, които той тълкува по малко куц начин). Това означава, че повече от всякога вниманието трябва да бъде завишено, когато се четат негови неща. С този background in mind, можем да разгледаме фигурата на Матю Вон по коренно различен начин, предвид, че всички аристократски генетични линии носят своя generational programming още на ДНК-ниво. Самият Вон, бидейки де Веър, просто е програмиран по default. Няма как да бъде иначе, защото, както съм казвал, тези хора причиняват на своите деца същото, което причиняват на целия свят. В този контекст, не е ли интересно, че Вон прави доста разобличаващ филм за mind control в лицето на „Kingsman“? Това като цяло също е любопитно, защото ако 2014-та бе годината на programming-a в киното, 2015-та се очертава да бъде същото, но от гледна точка на шпионските филми и програмирането тип „super soldier“. Тази година ни чакат, новият филм за Бонд „Spectre“; римейк на „The Man from U.N.C.L.E.“ (с режисьор Гай Ричи – последният е добър приятел с Вон), който пък е първата телевизионна имитация на филмите за Бонд; „Spy“; „Mission: Impossible 5“; „Hitman: Agent 47“, както и много други (и отново – дори не се спирам на ТВ-сериалите на тези теми). Самият „Kingsman“ е, както самия Вон се изразява: „любовно писмо към старите филми за Бонд и класните шпионски ТВ-сериали“. По тази причина можете да усетите много от аромата на този дух в „Kingsman“. Като цяло филмът е и като портфолио за странните връзки в Холивуд, начина по който се случват нещата във вътрешните кръгове на тайните общества и как се избира кой какъв да го играе. За да проследите динамиката на това, нека дам следния пример. Вон е режисирал филм с Даниел Крейг на име „Layer Cake“ през 2004 г. Това е последното появяване във филм на Крейг преди да бъде съобщено, че той ще бъде настоящия Джеймс Бонд – роля, която той изиграва за пръв път през 2006 г. в „Casino Royale“. В последният филм виждаме появата на персонажа Le Chiffre, чийто прототип в книгите на Флеминг е Алистър Кроули – неговият ментор. Иронично, в първият Шерлок Холмс на Гай Ричи, Марк Стронг играе ролята на Лорд Блекууд, чийто първообраз отново е Кроули. В „Kingsman“, Стронг играе ролята на „Мерлин“ – същата архетипна роля на „магьосника“ (макар и в двата случая да е псевдо такъв), която той е заемал и преди. Сега Вон прави филм, очевидно вдъхновен от историите за Бонд и ползва същия „магьосник“. По подобен начин, Колин Фърт прави второ участие във филм, който има „king“ в заглавието си. За първият такъв, той печели Оскар за главна мъжка роля. Това е интересно да се вземе под внимание, предвид че джентълмените-шпиони в „Kingsman“ на практика представляват модерния еквивалент на рицарите на Кръглата маса от артуровата легенда, което само по себе си е доста окултна идея на която няма да се спирам в момента. Т.е. те служат „на краля“ (роля, която Фърт вече е играл в „Речта на краля“), или в случая – на английската кралица – точно както Джеймс Бонд служи на кралицата и нейния женски администратор; а последната, разбира се, носи името... „М“. Повече за символиката на това – тук. Все пак, нека не забравяме, че концепцията зад джентълмена е да служи на дамата – нещо разгледано подробно в следговора на „Империите“. В тази светлина концепцията зад „Kingsman“ става доста интересна... Всички тези връзки може да изглеждат твърде абстрактни или просто случайни на широката публика, но ви уверявам, че вътрешната логика на хората стоящи зад Холивуд е много различна от очевидната такава и е много по-близка до това, което описвам. Различни актьори и режисьори задействат определени архетипи в колективното несъзнателно, което бива ползвано от различни фракции за различни цели. Понякога това създава различни манифестации. В подобни случаи казваме, че живота имитира изкуството. Прост пример в настоящия контекст. Вдъхновен от Параолимпийските игри в Лондон, Вон решава, че иска герой с протези вместо крака за образа на Газелата в „Kingsman“. В даден момент за ролята е approach-нат известният олимпийски състезател с протези вместо крака – Оскар Писториус като разбира се е питан дали би играл ролята на хладнокръвен убиец. Макар да отказва, за да се съсредоточи над спортната си кариера, иронично Писториус се превръща в убиец в реалния живот, застрелвайки приятелката си, манекенката Рийва Стийнкамп. Във филма, Газелата застрелва един от персонажите през врата. Писториус застрелва Стийнкамп през врата. Животът имитира изкуството, макар и понякога в нелинейна хронология.
Самюъл Джаксън играе злодеят в сюжета – милиардерът Ричмънд Валънтайн (малко комично на фона на това име – премиерата на филма в САЩ е в уикенда на св. валентин). На идейно ниво той представлява онази фракция от тайните общества чиято визия за света подкрепя малтусианството като решение на инженираната предстояща криза. Подобно на основния мотив в „Watchmen“, Валънтайн иска да изтреби по-голямата част от населението на Земята и да остави само елита, за да може планетата да оцелее. Респективно, той имплантира чип зад дясното ухо на всички важни фигури в правителствата по света с двойна цел – да ги спаси от електромагнитния сигнал, който ще генерира социален апокалипсис, но също така – за да може и да ги контролира. По същество това е чип за контрол над съзнанието, който факт носи ясно послание – всички фигури, които смятаме за ключови буквално са кукли на конци. Онези кукли, които не са съгласни с плана му биват задържани в неговия персонален затвор или просто са екзекутирани и по този начин са премахвани тихомълком от сцената. На цялото останало население по света се подарява безплатен интернет и мобилни услуги – „завинаги“, което генерира овчи възторг у стадото. Това става чрез технологията, която се състои от нови СИМ-карти, които биват раздавани for free на „добра воля“. Чрез сателитна активация, сигналът буквално кара хората да излязат извън контрол и да започнат да се избиват едни други, губейки всякакъв разсъдък. Подобно нещо може да бъде видяно тук в откъса от филма „Resident Evil: Extinction“ и „Serenity“, който съм качил във vbox (макар във втория да става дума за индивидуална активация чрез programming-анимация). Друга много добра илюстрация, свързана със същият ефект, но чрез телевизията като проводник, може да бъде видяна във филма „The Phantom“ от 2009 г. Между другото, Марк Милър – авторът на комикса по който е направен „Kingsman“ – обяснява, че е заимствал тази идея за масово активирана агресия от някакъв професор от университета в Глазгоу, който му казал, че ако рептилоидния мозък бива активиран в своя пълен потенциал, хората ще станат изключително териториални, агресивни и на практика – ще унищожат себе си и един друг. До степен в която майката може да убие бебето си без изобщо да се замисли – точно както във филма. Всичко това идва да покаже, че дори зад официалната версия на сюжета стои реална идея, а не художествена измислица. Разбира се, ние сме наясно с това и знаем, че контролът над съзнанието в масова форма е напълно възможен и само чака някой да натисне бутона. Забавното е, че всичко това е показано – новата манифактура на чиповете, които стават на СИМ-карти за телефоните чрез които дефакто става контрола чрез сателит. 1 към 1. Това е реална технология и на теория може да направи всичко илюстрирано във филма. Друг въпрос е дали това ще бъде допуснато от духовна гледна точка на масово ниво от колективното несъзнавано. Unlikely. Разбира се сателитът бе унищожен от „добрите“ в сцена много наподобяваща skyfall-a на Феликс Баумгартнер, което отново прави архетипна Бонд-връзка за която съм говорил тук. Виждаме обаче и че унищожението на един сателит не значи нищо и той веднага може да бъде заменен от друг, което е ясно послание. С течение на сюжета виждаме и локална демонстация на психотронен генератор в сцената с църквата, която е една от най-бруталните в целия филм, но е толкова близка до реалността, че направо си черпи от нея за пореден път (руснаците са правели множество подобни опити). Галахад казва на Валънтайн, че е бил без всякакъв контрол. Абсолютно вярно. Много секти, които извършват масови самоубийства са под влиянието именно на такава играчка.
Смешното е, че самият Егси смята, че служи на доброто и прави нещо важно, но всъщност можем да видим, че той е поредната пионка, която служи на големите – просто статуса му вече е малко по-различен – носи скъпи дрехи и има достъп до висока технология, но това не прави ролята му различна. Той е роб на една система, която ще изтиска целия живот от него и после ще го забрави. Той се превръща в супер-войник, с което затвърждава цялото си програмиране. В последната сцена имаме ритуален секс, който затвърждава програмата. Макар на пръв поглед тази сцена да е изцяло с комични функции, тя е добре преценен композиционен елемент в една продукция, която следва ясна поредица от събития. Неслучайно сексът е анален, защото именно така завършва запечатването и imprint-ването на дадена програма в съзнанието на мъжете-роби. Това че сексът е с руса принцеса символично ни дава да разберем, че става дума за „Монарх“ (игра на думи за бавноразвиващите се) – пряко и преносно.
Краят на филма е жигосан от логото на Kingsman, което при завъртането си е очевидно „K“, водейки ни до нашата любима 11-ка, която бележи недвусмислено и цялата идея зад филма.
v k
Заключение
Забелязвам засилване на идейния подтекст в сюжетите през последната година и лично мен това ме радва. След успешната кино-година и добрия старт на настоящата с „Jupiter Ascending“ (чийто анализ предстои до седмица и нещо), надявам се това да продължи, защото имам намерение да залагам на все повече метафори свързани с киното в бъдещата си работа, тъй като смятам, че филмите са най-прекия и достъпен език чрез който колективното несъзнавано се самопревръща в колективно осъзнато. Лично за мен това е много красив процес, който ми е дал много и по тази причина ценя дълбоко и мисля, че си струва да му се обърне повече внимание. | |
|
Total comments: 0 | |